Võistlussüsteemid ja tabelid

Turniiride võistlussüsteemid on otseses seoses turniiril osalevate võistlejate arvuga. 

Alustatakse tavaliselt alagrupimängudega, kusjuures võib olla ka nii, et enne karikatabelisse jõudmist on kaks alagrupiturniiride osa. Tavaliselt pääsevad nn karikatabelisse alagruppidest kaks paremat võistkonda. Võistlussüsteeme valides üritatakse teha nii, et enne karikaringe oleks alagruppe 4, 8, 16, 32, siis saab alagruppidest karikamängudele pääseda 1-2 võistkonda.

Alagrupimängud

Tavaliselt alustatakse turniiri mängudega alagruppides, kuhu võistlejad kas loositakse või paigutatakse eelmiste võistluste tulemuste järgi (sel juhul loositakse alagrupitabelitesse vaid uued võistkonnad). Teist varianti kasutatakse tugevate võistkondade hajutamiseks eri alagruppidesse.

Alagrupimängudes kasutatakse läbiviimiseks kaht süsteemi:
1) kõik kõigiga – kõik ühe alagrupi võistkonnad mängivad kõigiga läbi;
2) puul.

Alagrupimängude järjekord
Vooru järel olevad numbrid näitavad võistkonna asetust tabelis

Kõik kõigiga

3-liikmeline | tabel (.pdf) | tabel (.xls
1. voor: 2-3
2. voor: 1-3
3. voor: 1-2

4-liikmeline | tabel (.pdf) | tabel (.xls)
1. voor: 1-4 ja 2-3
2. voor: 1-3 ja 2-4
3. voor: 1-2 ja 3-4

5-liikmeline | tabel (.pdf) | tabel (.xls)
1. voor: 2-5 ja 3-4; 1 vaba
2. voor: 1-3 ja 4-5; 2 vaba
3. voor: 1-5 ja 2-4; 3 vaba
4. voor: 2-1 ja 3-5; 4 vaba
5. voor: 2-3 ja 1-4; 5 vaba

6-liikmeline | tabel (.pdf)| tabel (.xls)
1. voor: 1-6 ja 2-5 ja 3-4
2. voor: 1-5 ja 2-4 ja 3-6
3. voor: 1-4 ja 2-3 ja 5-6
4. voor: 1-3 ja 2-6 ja 4-5
5. voor: 1-2 ja 3-5 ja 4-6

Puul

4-liikmeline | tabel (.pdf) | tabel (.xls)
1. voor: 1-4 ja 2-3
2. voor: omavahel kohtuvad esimese vooru võitjad (mängu võitja on alagrupi 1.) ning esimese vooru kaotajad (mängu kaotaja on alagrupi 4.)
3. voor: võitjate mängu kaotaja – kaotajate mängu võitja (mängu võitja on alagrupi 2., mängu kaotaja on alagrupi 3.)

Karikaringid

Võistluste otsustavas järgus mängitakse tavaliselt karikasüsteemis.

Karikasüsteeme on kaks:
1) üks-miinus – ühe kaotuse saanud võistkond võitjaks tulla ei saa;
2) kaks-miinus, mis omakorda jaguneb veel kahte ossa, täielik kaks-miinus, kus karikaringi (1/64-, 1/32-, 1/16-, 1/8-, 1/4-, 1/2-finaali) kaotaja võib jõuda veel finaali, ja tavaline kaks-miinus, kus enne finaali karikaringis kaotanud võistkond võib jõuda veel 3.-4. koha kohtumiseni.)

Tavaliselt on enne karikaringi 2, 4, 8, 16 jne alagruppi või puuli, kust edasi pääsevad karikatabelisse alagruppide või puulide 2 paremat võistkonda. Karikasüsteemi esimeses voorus kohtuvad alagruppide või puulide võitjad alagruppide või puulide teise koha saanud võistkonnaga. Ühe alagrupi või puuli võistkondi esimeses voorus kokku ei loosita, nad saavad kohtuda alles finaalis.

Karikatabelid

  • 4 võistkonda: tabel (.pdf) | tabel (.xls)
  • 8 võistkonda: tabel (.pdf) | tabel (.xls) 
  • 16 võistkonda: tabel (.pdf) | tabel (.xls)

Klubide Karikas võistlusleht.pdf

Klubide Sari võistlusleht.pdf

Tulistamisvõistluse tabelid

  • Tabel piltide ja meetritega (.pdf) | Tabel piltide ja meetritega (.xls)
  • I voor (.pdf) | I voor (.xls)
  • Finaalid (.pdf) | Finaalid (.xls)

EPKL-i võistluste üldjuhendis on välja toodud võistlussüsteemid,

 mida kasutatakse EPKL-i ja/või EPKL-i liikmesklubide poolt (nii sise- kui välistingimustes) korraldatavatele järgnevatele võistlustele:

1.1.1. Eesti meistrivõistlused üksikmängus, paarismängus, trios, segatrios, segapaarismängus, tulistamisharjutuses (edaspidi meistrivõistlused). Teatud mänguviisides võidakse meistrivõistlusi korraldada eraldi vanuseklassidele (nt juuniorid, veteranid 55+ vm) ja  eraldi meestele, naistele juunioritele;

1.1.2. Klubide Karikas  ja Klubide Sari ;

1.1.3. MM ja EM katsevõistlused, Eestis korraldatavad ametlikud maavõistlused;

1.1.4. EPKL-i egiidi all toimuvad muud võistlused.

6.11. VÕISTLUSTE LÄBIVIIMISE SÜSTEEMID

6.11.1. Meistrivõistlustel (v.a. tulistamisharjutuses) mängitakse eelring Šveitsi süsteemis, edasise võistluse käigus võib kasutada puulisüsteemi, karikasüsteemi või nende kombinatsiooni.

6.11.1.1 Sõltuvalt registreerunud võistkondade (üksikmängus: mängijate) arvust on võistlussüsteem alljärgnev (võistkondade arv; voorude arv šveitsi süsteemis; edasipääsejate arv A-turniirile, mänguvoorude arv kokku):

  • 9-11: 3 + 6 (6-8)
  • 12-16: 4 + 8 (6-8)
  • 17-24: 4 + 8 (7-9)
  • 25-30: 4 + 16 (8-10)
  • 31-32: 3 + 16 (7-9)
  • 33-52: 4 + 16 (8-10)
  • 53-64: 3 + 32 (8-10)
  • 65-76: 6 + 8 (9-11)
  • 77-84: 5 + 16 (9-11)
  • 85-100: 4 + 32 (9-11)

6.11.1.2 Karikatabelisse asetatakse võistkonnad eelringis saavutatud tulemuse järgi (näiteks 16 karikatabel: 1-16, 8-9, 5-12, 4-13, 3-14, 6-11, 7-10, 2-15) selliselt, et eelringi kaks parimat saavad kohtuda alles finaalis.

6.11.1.3. Juhul kui peale eelringi jätkatakse puuli süsteemiga siis asetatakse võistkonnad puulidesse eelringis saavutatud tulemuste järgi (näiteks 8 võistkonna puhul; puul 1 eelringi võistkonnad 1;8;4;5 ja puul 2 eelringi võistkonnad 2;7;3;6. 16 võistkonna puhul vastavalt puuli 1 eelringi võistkonnad 1;16;8;9, puul 2 eelringi võistkonnad 5;12;4;13, puul 3 eelringi võistkonnad 3;14;6;11, puul 4 eelringi võistkonnad 7;10;2;15)

6.11.1.4. A-turniirile mittepääsenud võistkonnad asetatakse tulemuse järgi vastavalt B; C; D jne-turniiri karikatabelisse, kusjuures nendel on alati üks karikaring vähem mängida kui A-turniiril (näiteks kui A-turniirile pääseb 8 võistkonda, siis B, C, D jne-turniirile pääseb vastavalt 4 võistkonda).

6.11.10. Tulistamisharjutuses viiakse võistlus läbi vastavalt tulistamisvõistluse reeglitele.

6.11.11.  Meistrivõistluste naiste triomängus on minimaalne võistkondade arv 6 (kuus) Võistkondade arvu korral 6 – 8 mängitakse kas alagrupi või puuli süsteemis,  karikasüsteemis jätkavad alagruppide või puulide kaks paremat A turniiril, ülejäänud B turniiril, omavahel kohtuvad A1-B2 ja B1 A2, B3-A4 ja A3-B4,  9 -11 võistkonna korral mängitakse Šveitsi süsteemis 9-11: 3 + 6 (6)